Czy warto zdecydować się na linki sponsorowane Google?

Linki sponsorowane to jedna z metod, jeżeli chodzi o reklamę w Internecie, a często nazywa się to reklamą Google AdWords. Nasza reklama jest wówczas wyświetlana w wyszukiwarce, zarówno nad, jak i po wynikami wyszukiwania. Pojawiają się one wtedy, kiedy internauci wprowadzą do Google odpowiednie hasła, dotyczące naszej działalności.

Linki sponsorowane Google wyświetlane są za pośrednictwem systemu reklamowego. Firmy mogą reklamować się tym sposobem, a internauci będą wyświetlać te reklamy, podczas kiedy będą poszukiwać konkretnych usług bądź produktów.

Czym tak w ogóle są linki sponsorowane, czy też Google Ads?

Google Ads AdWord to reklamowa sieć Google, a jej główny składnik to popularna wyszukiwarka Google, a to właśnie reklamy wyświetlane w niej nazywane są linkami sponsorowanymi. Wszelkiego rodzaju kampanie z nimi związane, będą zatem reklamą strony internetowej w Google. Należy zdawać sobie sprawę z tego, iż są tutaj znacznie większe możliwości, niż jedynie linki sponsorowane.

Kampania linków sponsorowanych – jak to w ogóle działa?

Jeżeli chodzi o techniczne kwestie, kampania linków sponsorowanych możliwa jest dopiero wtedy, gdy zarejestrujemy swoje konto w Google AdWords. Dzięki dostępnym tam narzędziom, możliwa jest zarówno koniuracja, jak i kierowanie reklam. Dowiemy się, jak będą one wyglądać, a także ile będzie to nas kosztować.

Sama konfiguracja niesie za sobą sporo możliwości, gdyż wybór stanowią takie aspekty, jak chociażby język, czy też lokalizacja, a nawet to, na jakich urządzeniach ma się pojawiać nasza reklama (smartfony, laptopy, tablety, komputery stacjonarne). To my podejmujemy decyzję o tym, w jakie dni i w jakich godzinach, dana reklama ma się wyświetlać, a często to od tych aspektów zależy najwięcej, czy nasza kampania linków sponsorowanych zakończy się powodzeniem.

Sponsorowane linki, względem pozycjonowania organicznego…

Już na poziomie poznawania definicji, często linki sponsorowane mylone są z pozycjonowaniem. W wypadku obydwu usług, nadrzędny cel to większa widoczność witryny internetowej w wyszukiwarce Google. Chociaż cel jest faktycznie podobny, zupełnie inaczej wygląda droga do jego osiągnięcia. Jeżeli mowa o linkach sponsorowanych, konieczna jest konfiguracja kampanii w Google AdWords. Ustalamy budżet na reklamy, wpłacamy go, a reklamy już po kilkunastu minutach będą się pojawiać.  Te będą widoczne dla użytkowników sieci zarówno nad, jak i pod organicznymi wynikami wyszukiwania. Ich wygląd łudząco przypomina zwykłe wyniki wyszukiwania.

Podczas procesu pozycjonowania, nie dochodzi do współpracy z firmą Google, dlatego nie musimy im płacić. Często nawet konieczne jest sprzeczne działanie z polityką tej firmy, przy czym łamać niektóre wskazówki dla webmasterów. Co więcej, pozycjonowanie to bardzo czasochłonny proces, który niekiedy opiewa o wielomiesięczne oczekiwanie, a efekty tych działań bywają niepewne. Jeśli zatem uda się nam wstrzelić w skomplikowane algorytmy Google, które niestety doświadczają częstych aktualizacji, będziemy widoczni w naturalnych wynikach wyszukiwania, a jednak pod linkami sponsorowanymi.

Written by