Czym jest Google AdWords i ile to kosztuje?

Faktem jest, że wykupienie reklamy w Google może być korzystne z punktu widzenia biznesowego dla naszej firmy. Coraz więcej przedsiębiorców korzysta z tego typu usługi. Google Dobrze jednak zadać sobie pytanie: „Ile kosztuje reklama w Google AdWords?”. No właśnie, google adwords cena to zasadnicza kwestia. Wszystko sprowadza się do tego, ile zamierzamy wydać na reklamę oraz jaki ma być spodziewany dla naszej firmy zysk?

Google AdWords cena – co warto wiedzieć?

Jaka jest cena Google AdWords? Jakie czynniki wpływają na koszt kliknięcia? Jaka jest różnica między Google AdWords a SEO (działania polegające na pozycjonowaniu własnej strony internetowej)? Na te pytania musimy poznać odpowiedź, zanim zdecydujemy się na płatne reklamy w panelu Google AdWords. Na początek dowiedzmy się czym w ogóle jest AdWords. Jest to kompleksowy system, która polega na wyświetlaniu sponsorowanych linków w wyszukiwarce Google oraz w sieci jej partnerów. Oferta reklam Google możliwa jest w wielu różnych formach. Można wybrać modele CPC, CPV, ROAS lub CPM. Wszystko zależy od naszego planu marketingowego. W gestii reklamodawcy leży decyzja o budżecie, jaki chcemy wykorzystać na reklamę. Także reklamodawca wybiera treści reklamy, słowa kluczowe oraz miejsca, w których ma wyświetlić się reklama. Warto także zaznaczyć, że 24 lipca 2018 roku firma Google zmieniła nazwę z Google AdWords na Google Ads. Jednak ta pierwsza nazwa tak mocno wniknęła do naszej świadomości, że powszechnie jest nadal stosowana zastępczo. Dobrym pytaniem jest: „Jak działa algorytm Google i w jaki sposób ustala pozycję wyświetlanej reklamy oraz jaki jest koszt takowej reklamy w Google Ads?”. Gdy mówimy o reklamach Google AdWords, to wiedzmy, że chodzi o typ reklam CPC. To oznacza, że ponosimy koszty za każde kliknięcie w reklamę przez osoby zainteresowane. Cały proces wyliczenia kosztu danej reklamy wynika z licytowania się przez reklamodaców o wartość stawki CPC dla danego słowa kluczowego. Zainteresowane reklamą firmy, które wykupiły reklamę CPC na konkretne słowo kluczowe, licytują się między sobą i ustalają możliwą maksymalną stawkę kosztu za klik.

Na którym miejscu będzie pokazywać się strona firmowa? Google AdWords cena

Przykładowa pozycja reklamy. To niezwykle istotny aspekt, który warto wcześniej sobie przekalkulować. Mamy sytuację, w której firma A wykupuję stawkę za klik o wartości 5 zł, natomiast firma B ustala stawkę na 4 zł. W takiej sytuacji firma A będzie na wyższej pozycji wyświetlana, aniżeli firma B. Musimy o tym modelu wiedzieć, jeśli chcemy osiągnąć możliwie jak najwyższej pozycje w systemie linków sponsorowanych. Ile wtedy wyniesie rzeczywisty koszt reklamy CPC dla firmy A? Odpowiedź brzmi: 4,01 zł. To o jeden grosz więcej niż zaproponowała konkurencyjna firma B. Google AdWords działa w ten sposób, że im więcej chętnych podmiotów do wyświetlania reklamy, tym każda stawka za klik będzie wyższa. Nie ma to związku z rentownością oraz wielkością biznesu. Google tych kwestii nie bierze pod uwagę.

SEM ASSISTANT Mateusz Kozłowski
ul. Opoczyńska 9/5
02-522 Warszawa
NIP 5711652076
WWW http://mateuszkozlowski.pl

Written by