Digital Signage – co składa się na ten system?

Digital Signage to możliwość dystrybucji treści multimedialnych w niemal wszystkich miejscach, z możliwością centralnego zarządzania. Decydując się na ten system przedsiębiorca może prowadzić kampanie reklamowe na odległość, informować o nowych produktach poprzez sieć wyświetlaczy umieszczonych w najbardziej ruchliwych częściach miasta. Brzmi dobrze – prawda? A co składa się na ten system? Podpowiadamy!

Digital Signage i jej poszczególne elementy

Do grupy produktów biorących udział w Digital Signage zaliczyć można ekrany LED, ściany wizyjne, monitory wielkoformatowe, cyfrowe Menu Board oraz systemy Digital Signage. Poniżej omówimy po krótce każdy z nich.

Ekrany LED – stosowane są w szczególności wtedy, gdy zachodzi potrzeba pokrycia dużej powierzchni do celów reklamowych. Ekrany LED najczęściej są wtedy bezramkowe i można zamontować ich dowolna ilość, najczęściej jest to kilka lub kilkanaście sztuk. Zdarzają się jednak instalacje, w których występuje nawet kilkadziesiąt ekranów LED. Do wyboru są ekrany LEDmające różną gęstość diod – jest to konieczne, aby dobrać najodpowiedniejszy ekran do warunków, w jakich będzie montowany – inny ekran wybierzemy w miejsca mocno nasłonecznione, inne w ciemnych pomieszczeniach, korytarzach bez okien, etc.

Ściany wizyjne – nazywane są również wielkoformatowymi ścianami wideo. Dają one możliwość skalowania oraz dostosowywania ich do panujących w otoczeniu warunków. Ich konstrukcja jest bezszwowa, co oznacza, że nie mają ramek. Wykorzystuje się je w sklepach, galeriach, obiektach biznesowych i wielu instytucjach. Ściany wizyjne mogą pracować cały czas, bez przerw. Cenione są przede wszystkim za bardzo dokładne odwzorowywanie barw.

Monitory wielkoformatowe – są to monitory o różnych wymiarach, często bardzo niestandardowych. Często stosowane są np. w biurach, czy poczekalniach i wyświetlane są na nich ważne dla klienta informacje. Najczęściej produkowane są przez takich gigantów jak Panasonic, LG czy BanQ.

Cyfrowe Menu Board –  inaczej cyfrowa tablica informacyjna. Wyświetlane są na niej różnorodne informacje: filmy, ruchome obrazy, teledyski, menu, rozkłady podróży i wiele, wiele innych.

Dzięki zdalnemu zarządzaniu, wszystkie treści wyświetlane na cyfrowym menu mogą zostać dowolnie zmieniane o każdej porze. Można zdecydować się na jeden system cyfrowy Menu Board lub na kilka, rozmieszczonych w różnych lokalizacjach. Najczęściej cyfrowe tablice informacyjne oferowane sa przez takich producentów jak Toshiba, Samsung, BenQ, NEC czy LG.

Systemy Digital Signage – aby Digital Signage mogło działać, konieczna jest specjalna platforma do zrządzania treścią, nazywana właśnie systemem Digital Signage. Nowoczesny software zapewnia możliwość wyświetlania zaplanowanych treści na konkretnych nośnikach. Dysponując tym systemem, można zdalnie sterować  i zarządzać wyświetlanymi treściami. Szybkie wprowadzanie zmian, doskonała kontrola nad caa kampania, pełen monitoring kampanii, a także oszczędność czasu i pieniędzy – wszystko to gwarantuje dobry system Digital Signage. 

Aby jak najlepiej dobrać odpowiednie rozwiązanie Digital Signage do potrzeb własnej firmy, warto skonsultować się z odpowiednimi specjalistami. Dobiorą oni odpowiedni sprzęt oraz doradzą, dzięki czemu korzystanie z tej formy reklamy będzie korzystne i bezproblemowe!

Czy warto?

Czy warto inwestować swoje pieniądze w tego typu projekty? Jest to kwestia do przemyślenia. Oczywiście, dla niektórych firm, zwłaszcza bardzo małych takie rozwiązanie będzie zbyt kosztowne i niepotrzebne (przynajmniej na początku), jednak każda większa firma, bez względu na to, czy jest to firma o dużym zasięgu lub tylko lokalnym, powinna zastanowić się nad wdrożeniem takiego rozwiązania. Początkowe koszty mogą być dość spore, zresztą, jak przy każdym większym przedsięwzięciu reklamowym. Trzeba jednak wziąć pod uwagę długofalowe korzyści oraz bardzo dużo ułatwień, m.in. dzięki zdalnemu zarządzaniu i możliwości modyfikowania treści.

Written by