Remarketing Google Ads – w jaki sposób, będziemy mogli wykorzystać go w swym biznesie?

Możliwe, że już kiedyś słyszeliśmy o remarketingu a nawet, że ten powinien być przez nas wykorzystany w reklamach Google Ads. Z pewnością opłaci się dowiedzieć, czym tak właściwie jest remarketing, a także jaki może mieć on wpływ na funkcjonowanie naszego biznesu. Otóż dobrze działający remarketing, może być bardzo cennym narzędziem, dzięki któremu uda się nam zwiększyć zyski firmy, a zwłaszcza jeśli zdecydujemy się na reklamy Google AdWords.

Czym jest remarketing?

Zanim przejdziemy do tego, jak funkcjonuje remarketing Google Ads, warto zająć się samym remarketingiem. Można powiedzieć, że to ponowne reklamowanie i promowanie usług i produktów, w kierunku tych osób, które już kiedyś odwiedziły naszą witrynę, przy czym dokonały pewnych czynności, które dla naszego biznesu są istotne. Może być to zwykłe zapisanie się do newslettera, niedokończenie płatności, czy też porzucenie koszyka.

Istnieje możliwość skierowania reklamy do konkretnych użytkowników, która będzie swojego rodzaju zachętą do chociażby dokończenia swych zakupów. Przy użyciu remarketingu, możemy również przypomnieć internaucie o tym, że kiedyś był zainteresowany naszymi usługami bądź produktami.

Należy pamiętać, że niezwykle istotny jest tu wybór prawidłowego przekazu, a także uwzględnienie tego, na jaki etapie zakupu był dany użytkownik. Koniecznie zwróćmy też uwagę na to, z jaką częstotliwością mają danej osobie wyświetlać się reklamy. Nie mamy przecież pewności, czy klient nie kupił już konkretnego towaru u konkurencji.

Remarketing Google Ads…

Wyróżnia się przynajmniej kilka typów remarketingu, w zależności od rodzaju reklamowej kampanii Google Ads. Te stosowane najczęściej, to chociażby marketing standardowy, który jest dostępny w reklamowej sieci i kierowany jest do tych, którzy po raz kolejny szukają informacji, podczas przeglądania stron i korzystania z aplikacji. Dynamiczny remarketing to z kolei, bardziej zaawansowany sposób. Dla użytkownika, wyświetlają się pewne usługi i produkty, które były już przeglądanie w sklepie lub na stronie. Aby uruchomić remarketing, w tym wypadku konieczny jest plik produktowy, a także odpowiedni moduł w sklepie. Znany jest także remarketing w wyszukiwarce. Wymaga to jedynie tego, aby dodać listy remarketingowe do naszej kampanii AdWords. Pozwoli nam to chociażby na dostosowanie stawek do użytkowników, którzy odwiedzili już naszą stronę i po raz kolejny stosują wyszukiwarkę Google. Przykładem będzie również remarketing wideo, gdyż reklamę można skierować do użytkownika YouTube, który zdążył wejść w interakcję z naszym filmem. Kiedy oglądane są przez niego inne filmy, przeglądane stron internetowe i wykorzystywane aplikacje, będzie mógł zobaczyć nasze reklamy.

W liczbach…

Dla remarketingu reklam w Google Ads, koniecznie jest utworzenie, a także zebranie list re marketingowych odpowiedniej wielkości. Jeśli reklamy kierowane są do sieci wyszukiwania i YouTube, wymaga się zebrania tysiąca użytkowników, podczas trzydziestu dni. Podczas kierowania remarketingu na reklamową sieć lub Gmail, musimy zebrać przynajmniej stu użytkowników w czasie trzydziestu dni. Wszyscy klienci na liście remarketingowej, będzie obecny do 540 dni, po czym zostanie on usunięty.

Written by