Rodzaje szkoleń sprzedażowych – skąd wziąć na nie pieniądze?

Przedsiębiorcy często maja dwa zasadnicze problemy dotyczące szkoleń. Po pierwsze, jakie szkolenie dla pracowników wybrać, a po drugie, skąd wziąć na nie pieniądze. To że szkolenia w firmach są potrzebne, nie trzeba nikomu tłumaczyć. Oczywiście, zdarzają się przedsiębiorcy, którzy nie inwestują w firmę i pracowników, jednak takie firmy szybko przestają istnieć. Zastanówmy się zatem, czy szkolenia sprzedażowe mają sens, a także skąd wziąć na nie pieniądze?

Szkolenia sprzedażowe są jednymi z najbardziej obleganych i pożądanych szkoleń. Dlaczego ponieważ realnie wpływają one na rozwój firmy. Dobrze wypracowane techniki sprzedażowe bezpośrednio odbijają się na wynikach finansowych firmy. Dlatego, każdy przedsiębiorca powinien chętnie wysyłać swoich pracowników na takie szkolenia.

Rodzaje szkoleń ze sprzedaży

Wyróżnia się wiele rodzajów szkoleń ze sprzedaży. Ich różnorodność jest tak duża, że trzeba się poważnie zastanowić, jakie szkolenie będzie najlepsze dla konkretnego pracownika lub dla całego działu. Niektóre szkolenia dotyczą aktywnej sprzedaży. W jej obrębie prowadzone są szkolenia z tego, w jaki sposób szybko i sprawnie wprowadzić produkt na rynek, a także oraz szkolenia dotyczące najwyższych standardów obsługi klienta. Techniki aktywnej sprzedaży, dobre praktyki sprzedażowe czy efektywne prezentacje produktów i swojej firmy to kolejne zagadnienia, które poruszane są na szkoleniach ze sprzedaży aktywnej. Z kolei w obrębie zarządzania sprzedażą, pracownicy mogą poszerzyć swoją wiedzę z zakresu wdrażania standardów obsługi klienta, mogą trenować umiejętności obsługi klientów wewnętrznych, a także zdobywają kompetencje w doradztwie w zakresie wdrażania standardów pracy z klientem.

Wyżej wymienione szkolenia to tylko niektóre propozycje. Zgłaszając się do dobrej firmy szkoleniowej dostaniemy różne propozycje szkoleń. Dodatkowo, pracownicy takiej firmy postarają się, aby pomóc w jak najlepszym dopasowaniu szkolenia do umiejętności pracowników, ich stanowisk, a także profilu działalności firmy i obszaru działania. Warto zgłaszać się do dobrych firm szkoleniowych i konsultingowych, ponieważ ich szerokie doświadczenie realnie wspiera wybory przedsiębiorców, co później przekłada się na realne zyski.

Skąd wziąć pieniądze na szkolenia?

Niektóre firmy dysponują wolnymi środkami, które można przeznaczyć na szkolenia dla pracowników. Niestety, niektóre nie mają takiego luksusu, ale mimo wszystko chciałyby inwestować w rozwój swoich pracowników. Rozwiązaniem są dotacje z UE, a dokładnie dofinansowania na rozwój firmy oraz dofinansowania na szkolenia dla pracowników.

W jaki sposób pozyskać dofinansowanie?

To bardzo proste. Wystarczy udać się do urzędu miasta lub gminy, w której zarejestrowana jest działalność gospodarcza i poprosić o wykaz możliwości dofinansowania w tym regionie. Można także zwrócić się bezpośrednio do firm takich jak Akat Consulting, a więc firm doradczych, które nie tylko prowadzą szkolenia, ale również pomagają w zdobyciu na nie dofinansowania z UE. Nie ma jednakowych dofinansowań i jednakowych szkoleń w całej Polsce – w każdym województwie są one inne. Dlatego trzeba najpierw dowiedzieć się, jakie szkolenia przydzielone są w regionie. Następnie trzeba złożyć stosowane dokumenty. Można to zrobić samemu, albo również zdać się na pomoc firm doradczych. Firmy takie przede wszystkim pomogą w dopasowaniu odpowiedniego szkolenia do potrzeb firmy, a następnie wspomagają właściciela firmy w wypełnieniu wszystkich dokumentów. Wniosek trafia następnie do operatora wsparcia, który go rozpatruje. Kolejnym krokiem jest przyznanie dofinansowania oraz realizacja szklenia.

W jakiej wysokości jest dofinansowanie na szkolenie?

Dotacje na rozwój firmy i na szkolenia mają różne wysokości. Niektóre sięgają nawet 80% kosztów szkolenia. Nic wiec dziwnego, że wielu przedsiębiorców stara się o jego przyznanie. Dzięki takiemu wsparciu pieniężnemu, przedsiębiorca musi dopłacić naprawdę niewiele do szkolenia swojego pracownika, które z kolei bardzo pozytywnie może wpłynąć na rozwój całej firmy!

Written by