SEO wewnętrzne i zewnętrzne

Pozycjonowanie jako formę działań optymalizacyjnych dla treści zamieszczanych na stronach internetowych można podzielić na dwa rodzaje, czyli te zachodzące w obrębie strony (wychodzące z zakresu samej domeny) oraz te obejmujące zasięgiem strefy niepowiązane pierwotnie ze stroną. Większość agencji sem i seo zapewnia pozycjonowanie oferta dla obu metod, a raczej uwzględniając w planie obie ścieżki.

On-site SEO i linki sponsorowane

On-site bazuje na działaniach mających miejsce bezpośrednio na stronie internetowej. Przede  wszystkim skupia się na jakości i optymalizacji contentu na stronie i w linkach sponsorowanych. Content to wszystko, co umieszczane jest na stronie – opisy, artykuły, obrazki, grafiki, itd. Dla większości największe znaczenie mają teksty, szczególnie gdy chodzi o pozycjonowanie z punktu widzenia agencji sem. Poprawnie sformatowany i zoptymalizowany tekst wpływa mocno na pozycję w wynikach wyszukiwarek oraz na traktowanie domeny przez algorytmy Google. Dzięki optymalizacji, uwzględniającej linkowanie wewnętrzne czy słowa kluczowe roboty łatwiej i lepiej określają tematykę strony – dopasowują dokładniej, jak i kiedy wpisuje się w zapytania użytkowników. Lepiej zoptymalizowanej stronie także łatwiej i skuteczniej stworzyć kampanię adwords warszawa.

Elementy działań on-site:

·         Content (treść – teksty, obrazki, banery, filmy) i jego rozmieszczenie na stronie;

·         Linki wewnętrzne;

·         Elementy HTML;

Off-site SEO i googl ads

Działania off-site to wszystko, co nie dotyczy strony samej w sobie, czyli wpływy zewnętrzne i zasięgi. Obejmują głównie pozyskiwanie linków z innych domen, stron czy blogów. Im więcej linków, tym lepsze  pozycjonowanie. W tym celu bardzo pomocne są gogole adsy oraz reklamy w google. Cena uzależniona, jak i w przypadku on-site seo, od rozległości działań i marki.

Elementy działań seo off-site:

·         obecność w mediach społecznościowych;

·         Klikacze do witryny;

·         Treści z innych stron;

·         Fora i blogi internetowe;

·         Artykuły sponsorowane;

·         PR SEO;

·         Żywotność i pozycja domeny (długość istnienia, pozycja w wynikach);

Written by